söndag, juli 31, 2005

A story about Elvis-the past will last?


Det blir inte lätt att sortera fram Elvislåtar, elvisminnen, elvisbilder och...Jag nöjer mig med att ta fram en bild ifrån min egen period som samlare av "allt" Elvismaterial. Då.
Idag finns det mer material än någonsin. Under 1950-talet fanns det ett ganska begränsat utbud av musik och bilder och det gick nästan att samla allt. Och idag - en stilla undran om alla bilder all återutgiven musik nästan leder till evighet och Graceland som en slutstation . Tar bilderna inte slut? Återförpackning är det som gäller- A little more Conversationsnarare än mindre.

Bilden är från min mest intensiva samlarklistraperiod i slutet av 1950-talet- ett eget album med collaget som grundmönster och kompositionsprincip. Jag var också medlem i "The Swedish Elvis Presley Fan Club "1959 - och där fick man news från Graceland, lumpen och en och annan bild. Medlemsnummer - om jag nu minns rätt -var 593 - nästan som en minisoldat i Elvis egen armé. Annars var det Bildjournalen som stod för en slags uppehållande journalistik ifrån den skyttegrav som The All American Boy Soldaten Elvis befann sig i mitt i det Kalla krigets ultimata zon -VästTyskland. Kommunisterna hade iallafall ingen rock and roll!

Längre fram: Bästa Elvislåten

Fler albumbilder kommer

Och andra musikkommentarer oxå! //Lasse

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad roligt att du har sparat idolbilder!!

hmm tror jag måste ta och lyssna på Elvis nu.

6:35 em  
Blogger Lassepatric said...

Hej Sofia
Ja klippa och klistra efter andan från förr...jättekul. Men lyssna och berätta vilken låt du tycker är number ONE.
//lasse

7:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home