fredag, januari 13, 2006

Årets skivor 2005

Det här är det roligaste och svåraste man kan ge sig in på. Att lista vilka som är årets bästa skivor. Det är lika roligt och lika svårt varenda år. För mig så var året som helt kom att domineras utav efterspelen efter tsunamin ett rikt musikaliskt år. Jag har tidigare berättat vilken livlina ”Consider the Birds” med Woven Hands har varit men det skiva kom trots allt ut förra året. Men i lyckan över att ha fått livet tillbaka så har ”färgerna” i tillvaron blivit tydligare. Jag hör och ser och känner tydligare vad jag tycker om eller inte. Inte minst gäller det här musiken.

En aha-upplevelse under året blev ”Born to Run” med Bruce Springsteen som trots allt är 30 år gammal. Men där hörde jag något jag aldrig hört förr. Jag vet inte om man skall ”skylla” allt på monstervågen i sydostasien eller om det också har med min ”gubbiga” ålder att göra men det här var året då jag ”upptäckte” Bruce Springsteen. Så kan det gå. I morgon kommer plats nummer 10.

// Patric

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Unknown said...

jag ser med spänning fram emot din lista!

4:12 em  
Blogger Mattias said...

Åh, spännande detta. Inte hela listan på en gång, utan en i taget alltså... som en julkalender ungefär... där förstaplatsen är rena julaftonen. Ska bli spännande som sagt.

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

ja käre patrik årets lista kan lika väl vara born to be born....
little stevens gitarr och ..ja grattis till ett 70-tal som svängde oerhört
Lasse

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

Nu kör vi...

8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home