fredag, december 16, 2005

Popkommentar 12: Born to Run med Bruce Springsteen

Jultomten är snäll.
Nu vet jag det om det är så att jag någonsin tvivlat på det.
Jultomten är snäll för han hade med sig ett exemplar av den här boxen i sin julklappssäck.

Bruce är så snygg & bandet så tajt & låtarna så bra att det gör ont i magen.

Skulle tomten ha varit mindre snäll mot dig så skaffa den själv.

// Patric

Förra veckan var jag tillsammans med några pastorskollegor för ett par dagar av gemenskap. Vi är några stycken i ungefär samma ålder och situation som träffas en gång per termin för att bada bastu, tjata och be tillsammans. En av dem, Robert, hade med sig en box som han tjatade om att vi absolut skulle ta del utav. Det var nyutgåvan utav Born to Run med Brucan.

Där finns en DVD om hur skivan gjordes, själva skivan i nymastrad upplaga men framförallt en liveDVD. Det var den han absolut ville visa. Bruce Springsteen och the E street Band för första gången utanför USA. Han spelade för oss i gänget som var lite almmänt avmätta och ointresserade. Men han envisades och efter en stund an andmäktig tystnad utbrister en av mina pastorskollegor. "Man kanske skulle börja lyssna på Bruce Springsteen."
Själv var jag golvad. Born to Run har jag sedan tidigare men detta lyfte Bruce till en helt ny nivå. Min julklappsönskan är given. Snälla tomten den här boxen vill jag ha.

//Patric

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Mattias said...

Tomten! Den dvd:n vill jag också ha!

9:20 fm  
Blogger Lassepatric said...

Vi är flera som får önska oss den av tomten...

2:42 em  
Anonymous Anonym said...

ja ännu fler..en inställd spelning är även en spelning sade en gång em oerhört springsteeninfluerad svensk artist vid namn Ulf Lundell. "En missad konsert är också enkonsert" sade en annan gång en mindre känd artist vid namn Lasse Högberg apropå att inte gå på den där berömda spelningen Brusan hade i Stockholms konserthur 1975...och jag som hade chansen...
Lasse önskar oxå en box...

10:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home