tisdag, augusti 01, 2006

Uppfyllda önskningar

Nästa vecka skall en av mina önskningar inför året 2006 bli uppfyllda. Jag skrev att jag önskade att få se Blindside live. På Frizons-festivalen skall denna önskan bli uppfylld. Så här skrev jag när jag försökte sammanfatta rock-året 2005.
"Jag vill först börja med att säga att ”The Great Depression” inte är riktigt lika bra som ”About a Burning Fire” men det säger inte så mycket i Blindsides egen fantastiska värld av kvalité. Det förra släppet är en av världens bästa hårdrocksskivor genom tiderna. Det finns inget annat band som kan blanda mjukt och hårt så effektfullt som Blindside. Det riffas fett i ena sekunden och primalskriks i den andra. I nästa stund viskar Christian Lindskog fram orden för att sekunden senare gapskrika fylld av skön energi. Det höjs och sänks tempo men allt görs med en slags konsekvens. Blindside är bandet som inte fått i närheten av all den uppmärksamhet de förtjänar här i Sverige. Det blir aldrig tråkigt i deras sällskap, det är en sak som är säker. Av alla nu levande band som jag inte sett live är det inget band jag så gärna vill se live som Blindside.

Kanske kommer den önskan att slå in 2006.

Bästa låt: Fell in Love with the Game"

// Patric

Etiketter: