torsdag, februari 15, 2007

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, dårå...

Man kan inte köpa sig lycka, brukar renlevnadsivrarna säga. Men man kan köpa sig nya hörlurar. Och med mina nya Sennheiser HD555 på huvudet tror jag faktiskt att Hi-Fi klubben har lite lycka till salu. Den verklige farbror Barbro-audiofilen som inte finner några genvägar till det perfekta ljudet kanske skulle fnysa åt att jag inte valde den finaste referensluren i high end-klassen. Men det skiter jag fullständigt i. De jag valde sitter jätteskönt och ger mina gamla skivor nytt liv. Just nu sjunger och dansar Sophie Zelmani i mitt huvud. Om jag inte har köpt mig lycka så har jag i allafall köpt mig något väldigt snarlikt, musikglädje...

// joakim

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snygg, snygg, snygg & bra anar jag. :-) // Patric

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home