torsdag, januari 25, 2007

Jesus & Guldmicken

När jag kom hem igår kväll så slötittade jag så där själsdödande på teve då man försöker följa 3 program på en gång.
Ett av dem var P3 Guld där radiokanalen delade ut en massa priser.

Det mest prestigefyllda av priserna "Guldmicken" som delasd ut för den som turnerat bäst & mest under året skulle delas ut av förra årets vinnare Lars Winnerbäck. Under sin presentation så citerade han helt plötsligt Jesus "Rävarna har lyor och himlens fåglar har bon, men Människosonen har inget ställe där han kan vila sitt huvud." & så gjorde han en expose över turnelivet.

Jag bara tyckte att det var coolt.

Vann gjorde Mando Diao.

// Patric

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Patric
Ja jag såg också Guldmicken och visst var det rätt låt som vann = "min årets låt". Winnerbäck gjorde en stor resa med sitt "lilla format". Coolt och befriande. Mer sånt och inte bara försök till "tack -kära -tönt- tal"
För övrigt så kan jag meddela att Laleh kommer att bli svårslagen inför kommande års omröstning. November!
Lasse din vän i Bloggrymden

9:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home