lördag, januari 03, 2009

Årets skivor 2008 enligt Patric Forsling

Hejsan på er...

Nu har vi kommit några dagar in på det nya året & det börjar bli dags att skriva några rader om de skivor under året som kom att betyda mest för mig.



Glasvegas
Årets skiva på alla sätt. Den berörde mig djupt genom sitt fantastiska skrammel & allt har nog redan skrivits om denna skiva. Men ingenstans har någon sagt något om hur snyggt omslaget är. Bara en sådan sak. Den kommer att leva hela 2009.

Håkan Hellström
Bästa svenska skiva igen. Ja, faktiskt så blir den mannen bara bättre & bättre. Hur bär han sig åt?

Volbeat
Så sist av alla, typ, upptäckte jag danskarna med melodierna & dynamiten sida vid sida. Grym partyrock.

Frida Hyvönen
Årets låt med sin Dirty Dancing. Är så vacker & berörande att jag önskar alla i hela världen fick höra den.

Woven Hand
Så var Eugene Edwards tillbaka med besked efter den något svaga Mosaic. Här på Ten Stones är han allt jag vill att han skall vara igen. Som jag lyssnat & lyssnat...

// patric

Etiketter: