måndag, september 08, 2008

Y&T Live


Två timmar och 30 minuter ren extas.

Så skulle man nästan kunna sammanfatta Y&T live på den mysiga rockklubben Rockland i Sala. Det blir visserligen lite segt en så där 1 och 45 minuter in på spelningen med lite sologrejer. Men annars... vilken låtskatt. Man bara häpnar, just det ja den låten & den låten. Ändå spelar man inte Rock´n´rolls gonna save the world eller Black Tiger.

Det är ett gäng gamla gubbar som stormtrivs där uppe på scenen & publiken består av ett gäng något yngre gamla gubbar som njuter i kvadrat.

Den här gamla gubben vaknar upp med sus i öronen denna måndag morgon.

&T är ett gäng enormt tajta musiker & Dave Meniketti sjunger enormt bra live & spelar gittar som värsta Gary Moore. Ja, jag kan inte hitta något annat ord än imponerad. På vägen hem så föranledde det oss (mig & min kompis Jouflan) att börja lista de 5 bästa konsertupplevelserna. Y&T är inte där uppe men... nosar på toppen.

Open Fire, Barroom Boggie, Forever, Lipstick and Leather, Mean Streak, Rescue Me, I believe in you & så bara fortsatte det & fortsatte & ingen av oss i den lilla lokalen tröttnade...

// Patric

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Longplay killar och Agnes....inte ett enda ord om Kevin Prosch på Eran blogg - det är klart att man blir besviken. Han borde ha´ spelat tillräkligt länge/longplay för att uppmärksammas...HÄR!
Kuriosa: Det där med Gaisprästen Patrics och hans favoritpredikant. I augusti 2007 stod jag tillsammans med en gubbkompis längst fram vid kravallstaketet i Torpladan på Frizon, som en 55+are och lyssnade på David Eugene Edwards. Min medresenären är en riktig Edwards diggare(snart 50 i oktober) - han har försökt att omvända mig under lång tid men Kevin Prosch musiken överger jag a-l-d-r-i-g.

hälsar Närkingen

10:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home