lördag, december 30, 2006

Årets låt 2006 plats 2 Lasses val: Sandi Thom: I wish I was A Punkrocker


I wish i was a punkrocker eller kanske var jag med då det begav sig? Nostalgin flödar i en obetalbart härlig textrad som förflyttar mig och alla yngre rakt in i det omöjliga musikaliska landskapet mellan punk och flowerpower..."Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In 77 and 69 revolution was in the air
I was born too late and to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair.
" men det blir väl ett första klassens bricolage som de franskinfluerade akademikerna skulle kunnat sammanfatta populärkultur med!Och livet är ju egentligen inte så mycket annat kanske man kan avväpna deras pompösa analyser med. Man tar vad man haver och blandar efter sin tids mått och vips så gör man en hit . Som Sandi Thom ungefär. Ja Patric, vi verkar skugga varandra i popens tassemarker...och snart är det låt nummer 1...Det som slår mig är att det finns ingen låt med från mina albumfavoriter. Glädjande nog. Jag var rädd att jag skulle stelna till i mitt trygga åldersträsk och likt en PRO:are nynna Bruce , öhh Dylanööhhh Beatles, öhhhhhhhh Hendrix uzw i all evighet blickandes baklänges för att skåda den framtid som musiken passerat för ett par decennier sen....men glädjande nog. Det går att uppdatera en gammal rockräv. åtminstone i enstaka låtexemplar!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Än är det långt till PRO, Lasse... // Patric

8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home