måndag, januari 26, 2009

Perssons Pack: Öster om Heden



















Det finns nog ingen artist som jag har så mycket minnen kopplade till som Per Persson & hans pack. Lyckliga & olyckliga minnen, men, minnen om en ungdom som svunnit.

Nu närmar sig medelålderns soundtrack med stormsteg. Den 18 februari så släpps Öster om Heden efter 13 års... jag kan inte begripa att det gått 13 år... (det visar no min egen ålder rätt bra). Nu har låtlista & skivomslag släppts lös på nätet.

Jag räknar ner dagarna... det behöver jag knappast berätta. De journalister (ibland är jag så avundsjuk på dem) som hört smakprov är alla lyriska. Senast så skrev Markus Larsson i aftonbladet om Stenad i Stockholm som är en duett med Annika Norlin (Säkert!) "Underbar popvals som påminner om Håkan Hellströms Minnen av Aprilhimlen" Bara en sådan sak.

// Patric

Etiketter: , ,