fredag, december 28, 2007

Om det funnes en rättvis retrolista....


...så skulle Ramlösa Kvarn med Anders F Rönnblom toppat alla mina listor sedan 1972. Och där har jag vistats mellan skogspoesi,urban längtan och till och barnsliga visioner utan gränser så länge så länge så jag nästan glömt hur bra denna skiva var. 2007 kom att bli en musikalisk vändpunkt...i vårt ( min sambos och mitt) projekt Granny K förverkligades drömde och en eld som fortfarande brinner på vår debut -CD. Vaggvisor och vakendrömmar...och Anders F Rönnblom...,vi hyllar dig på den scen som du stått på så länge nu med en bild från en Granny K spelning 2007 där vi med poetisk rättvisa utkorat Dig och Ramlösa Kvarn till en av de Största svenska skivorna någonsin..väl medvetna om att vi befinner oss i en växande skara. Kanske en retrolista skulle varit årets lista för mig...än en gång. För i början på nästa år så ska jag göra ett gig med Sveriges förste riktiga Rock Kung...hoppas jag.Och ett tillsammans med Anders F nånstans...gärna i Värmland även om Södertälje går jättebra
Lasse som kommer med en lista från 2007. Tack Patric for Your Inspiration!