tisdag, januari 29, 2008

Slut på Musik

Jag skulle önska att det blev ett stopp i musikutgivningen en si så där 2 år med start i morgon. Jag har tittat igenom en del gamla Pop & Sonic och rotat i min skivsamling och inser att det finns så mycket bra musik som jag aldrig hinner fördjuopa mig i för det kommer ständigt nytt.

Detta kan skapa en liten stress-känsla hos mig som jag inte alls är nöjd med. Det som skulle vara källan till glädje blir en stressande faktor då jag inte hinner med att fördjupa mig så mycket i det som faktiskt är riktigt bra.

Ett I-lands problem av stora mått.

Skivor att längta efter under år 2008
Aerosmith - man kan alltid hoppas på en skärpning från deras sida.
The Black Crowes - party
Blur - För gammal kärleks skull
Cee-Loo - levererar alltid
Dángelo - Äntligen
Guns and Roses - Bara för att man inte kan sluta fundera
Emmylou Harris - skönhet
Håkan Hellström - Mest av alla
The Mars Volta - man mår alltid bra av mangel

Plus en hel del annat.

// Patric

2 Comments:

Blogger Din vän said...

Känner igen den känslan, verkligen. Jag har dessutom massor av musik från 1970- och 1980-talet jag vill hinna lyssna mer på och inte heller hinner.
Jag har förresten börjat blogga om musik på en särskild blogg för detta:
http://pakten.se/poprock/

mvh
Rosemari från kulturbloggen.com

10:07 fm  
Blogger Din vän said...

Jag längtar förresten efter The Curs nya skiva som ska komma i vår.
RS igen

10:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home