torsdag, augusti 14, 2008

Folk & Rock

Det känns roligt att kunna rapportera från insidan utav en festival. Jag är inte själv arrangör, men min bloggbroder Lasse är initiativtagaren & entusiasten tillsammans med svärmor när det gäller denna udda festival som lyfter fram den musik som gränsar till folk & till rock.

Därför finns jag ju så att säga i orkanens centrum. Får ta del av våndor, glädjeämnen & sånt som pockar på hos en festivalarrangör.

Så här dagen innan festivalen så ser jag mest fram emot att få se de mina spela (brorsan Daniel Rohlin & Granny K), Per Persson med Magnus Lindh givetvis. Se tidigare blogginlägg om Packets storhet här, Anders F Rönnblom & Hellsingland Underground som avrundar det hela med ett mäktigt hälsingeparty i de värmländska skogarna.

Men redan i morgon Tomas Denver Johnson. Se hyllning här.

Nu gäller det att sova för att i morgon hjälpa till med de sista detaljerna (inte minst för efterfesten på lördagsnatten)

Skoj med festival.

// Patric