måndag, februari 02, 2009

Popkommentar 54: Blur


I Södertälje så finns det fortfarande en fysisk aktiv skivaffär. Hur länge den överlever är dock en annan fråga då det alltid är väldigt lite folk i butiken när jag tittar in där. Som konservativ känns det dock fortfarande kul att då & då gå till en butik & bläddra bland skivorna. (inte som förr förstås då utbudet var stort - numera säljs mest de största artisterna av förklarliga skäl)

Så jag tog dottern & gick in i butiken & bläddrade lite i rean & så vips stod jag bland DVD:erna & så såg jag en DVD av Blur med 22 videos på från hela deras karriär.

Så plötsligt var ett av mina favoritband hemma hos mig igen fast i en ny form. Det som slår mig är hur fruktansvärt bra låtarna är. de flesta av dem har jag bara hört på skiva & nästan varenda video är ny för mig. Om dem kan man bara säga att det märks att budgeten blev större & större. Men låtarna... ja... det är låtar som gör att man än gång till kommer ihåg varför man älskar pop.

Ser man på dessa videos så inser jag varför jag ville se ut som Damon Albarn med hela mitt hjärta.

// Patric

Etiketter: