lördag, januari 21, 2006

Årets skivor 2005 Plats 3: Moneybrother - To Die Alone


En svensk Bruce Springsteen det är precis vad Anders Westin är. Alla andra har redan upptäckt det betydligt tidigare än vad jag gjort. Men i samma stund som min pastorskollega spelade några låtar ur liven från -75 med Springsteen insåg jag vem Anders Westin är. Dessutom alldeles väldigt mycket och alldeles väldigt bra. Jag har gillat Westin ända sedan Monster men när Moneybrothers debutskiva släpptes så var det en helt ny nivå. Samma höga nivå behålls & förstärks på ”To die Alone”.
Det här är smärta som känns på allvar.
Det är gjort utav ett hjärta som är på allvar.

En fantastisk skiva som jag antagligen aldrig kommer att tröttna på.

Bästa låt: Eventually It'll Break Your Heart

// Patric

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hi patrik
känner mig på ett sätt utanför "kategorin" 2005 årsbästa skivor m e n måste 'ändå medge att den där moneybrother is a sister to all the songs i used to love ...30 år tebaks så varför inte...smärta på ett musikaliskt "smart sätt"..
lasse chartbrother

11:25 em  
Blogger Lassepatric said...

Sorry Lasse...

8:38 fm  
Blogger Unknown said...

Moneybrother - hurra vad bra!

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home