onsdag, februari 22, 2006

Underbettets musikaliska betydelse

Det är kanske att dra slutsatser alltför snabbt men trots allt vill jag dela med mig utav min senaste spaning. Jultomten var snäll mot mig och gav mig Born to Run boxen. Sedan såg jag till att vara snäll mot mig själv också och köpte live DVD:n med 16 Horsepower och lade märke till en påfallande likhet mellan dessa musikaliska genier. Ett rätt så markant underbett. Både David Eugene Edwards och Bruce Springsteen ståtar med rejäla underbett. Detta fick mig till att fundera på vad det betyder. Har det någon betydelse för deras låtskrivande? Jag är i alla fall inte beredd att avskriva tanken helt utan måste få tänka lite mera, kanske kommer jag på artister med underbett. Jag ber att få återkomma i frågan och ber om tips.

// Patric

1 Comments:

Blogger Lassepatric said...

Jag har verkligen grubblat över fysionomier och musikaliteter. Bo Winberg i The Spotnics, Göteborgsbandet med Amapola och elgitarrtwang sound, han hade detta Patric...det framggick när de skippade sina fåniga rymddräkter

10:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home