torsdag, maj 04, 2006

Popkommentar 23: Jenny Lewis: Rabbit Fur Coat


Jag är typ kär.
Min fru vet om det här så det är ingen fara på taket, det är mer en slags musikalisk förälskelse än något annat. Den här skivan har jag lyssnat på nu ett bra tag i min MP3-spelare och det händer något med den hela tiden. Först tyckte jag att det var en standard alt-country skiva (visserligen jättebra men trots allt standard) men så började rösterna från The Watson Twins (som Jenny Lewis) använder sig utav att framträda. Sedan hörde jag popen som är dåld bakom countrystuket. Överallt har jag hört Jenny Lewis (tillvardags i Rilo Kiley) underbara röst och så idag inser jag att detta är en förälskelse.

Med förälskelser är det så att man inte alls kan se klart utan bara stirrar sig blind med förälskelsens ögon. Skivan har säkert svagheter som jag ser om en vecka eller två men just nu så lyssnar jag bara och njuter av dess skönhet.

// Patric

Etiketter: