onsdag, augusti 09, 2006

Bloggen lever, hurra hurra


Bloggen lever, hurra hurra.

Nu är det ett år sedan jag skrev dessa ord & då var det dags för Frizon, denna mästerliga festival i mörkaste djupet av Örebrotrakterna. Där tusentals ungdomar samlas för att lyssna på bra musik & studera Bibeln & ragga & allt vad ungdomar gör. Själv skall jag medverka som predikant & tala på festivalens bibelstudier.

Bland de band jag skall se är givetvis Blindside högst upp på önskelistan. Sedan vill jag se Anna & Idde, som så mästerligt tolkar Perssons Packs Bröllopsdag. Givetvis skall jag se Lonley Dear & Namu. Förra året gjorde Tomas Andersson Wij en fin fin spelning & han repriserar kanske detta år. Mest nyfiken blir jag dock på Thomas Denver Jonsson som min bloggkompis käresta tipsade om. En Grumsgrabb som har gjort runt 200 spelningar i Europa och Usa, släppt en EP och två album och spelat in med bl.a. Rosie Thomas & Damien Jurado. Hans musik beskrivs som innerlig alternativcountry.


// Patric

Etiketter: