fredag, oktober 27, 2006

London Calling...Born in the UK


Nu är det timmar kvar till flyget lyfter mot London. Det skall bli så gott att få fira min 30-åriga frus födelsedag i denna ljuvliga stad. Caféer, Camden Town, Shopping på Oxford Street, gott käk (visst finns det gott käk även i England), Covenant Garden & Hyde Park. Vi skall besöka gudstjänster på Holy Trinity Bromton & Hillsong London. (Förlåt om jag frestar dig & låter egenkär men det är ju trots allt bara en gång frun fyller 30 år) Vi skall sova långa mornar & äta god hotellfrukost, men framförallt är London musiken.

London är för mig så mycket musik. Bara att vandra på gatorna utstrålar musik för mig. Jag hör The Kinks i huvudet vid vartenda övergångsställe.

MP3-spelaren är laddad med höstens bästa låtar & en helt nyinköpt Stefan Sundström skiva.

Men Londonladdningen började för mig på allvar redan i onsdags när jag köpte mig en ur-engelsk skiva med Badly Drawn Boy. Titeln är Born in the UK. Skivan börjar med litet småprat över ett ensligt piano & så börjar den mest vackra popmusik strömma ut ur högtalarna. Skivan har fått enormt bra recensioner överallt och den är värt vartenda vackert ord den fått om sig. Jag ser mig själv sitta på Costa med Born in the UK i öronen. Tänk att få njuta av livet som Gud gett oss. Det är bara så gott...

// Patric

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej på er älsklingarna som får njuta London nästan en hel vecka!
Jag njuter med Waterloo sunset i Patrics öron och julskyltningen i Anna Marias ögon! GRATTIS, gumman!
mamma Karin och rock-pappa Lasse

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, hoppas ni får det/har det underbart!

du får visa dina musikfynd på lördag! samt kanske spela Badly Drawn Boy. Jag är så nyfiken på den.

11:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Star har pa oxford Street, i en Mac butik & kollar pa var blogg. Annorlunda kansla. Badly Drawn Boy ar inte samre av att vara har. Patric

1:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home