lördag, mars 24, 2007

Är det inte alltid det jag har trott? 2


Som en ytterligare kommentar så vill jag addera lite tankar ifrån det fullständigt ypperliga bandet The Hold Steady som men sin Boys and Girls in America gjort årets i särklass bästa skiva. (Visserligen kom den 2006, men had jag hört den redan då så hade den lätt skickat ner Dixie Chicks en plats.
Men nu så upptäckte jag den inte förrän detta nya år & med min egen konsekvens så är den årets skiva.
Den första värdiga uppföljaren till Born to Run, typ.

Hursom sjunger de om bandet som spelar "Screaming for Vengeance" (Judas Priest) och "Sabbath Bloody Sabbath" (Black Sabbath) och om killen som "looked a lot like Izzy Stradlin. (Gittarist i Guns´n´roses).

Smartare band än The Hold Steady finns knappast va? Och så dessa referenser till hårdrock. Vad säger ni läsare?

// Patric

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Sayyid Al-Kasturi said...

Good idea but you may try www.xkeroncong2006.blogspot.com for an impressive hindsight....

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

Tjena Patric!

Jag har en elev som jag brukar snacka lite rockmusik med och som är trummis i ett band namn vid namn Wrestling With Angels, baserade här i Norrköping. De ligger utlagda på My space (adressen nedan) och deras ambition är att få spela på Frizon. Inget orginellt kanske men tänkte att de kanske kan intressera dig. Jag är partisk, men jag gillar det!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=137799093

Rockhälsning från
Markus (Jockes lillbrorsa)

7:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home