söndag, augusti 17, 2008

Folk & Rock 3

Idag är det dagen efter... på många sätt.

Det var många som vaknade efter 2-3 timmars sömn & hade bra många mil på vägarna kvar hem. Personligen vaknade jag mer utvilad än på länge då jag stupade i säng med feber i kroppen. Men med hjälp av någon amerikans förkylningsmedicin somnade jag gott redan vid 22-tiden.

Som en följd utav det missade jag både Anders F Rönnblom & Hellsingland Underground på festivalen & själva efterfesten på gården som slutade vid 6 på morgonen.

Men istället blev det lite frukostsnack med trötta människor. Där fick jag bland annat övertyga Per Persson & Magnus Lindh om att ta vägen via Mora hem.

Musiken då. Såg min kära bror Daniel Rohlin som spelade redan tidigt på eftermiddagen & det var väl inte direkt fullsatt i paviljongen där han spelade. Men det var bra. Som alltid fyndiga texter & sköna melodier framförda med finess. Har du aldrig hört så ta några minuter av din tid & klicka här. Fint på programmet var själva arrangörerna själva Granny K som fick framföra sina låtar (mestadels Anders F Rönnblom) inför ögonen på legenden själv. Dessutom framförde de egengjorda sånger & detta kan bli en trevlig skiva så småningom. Granny K drog klart mest publik av alla de band som jag såg i Paviljongen. Det märks att de är populära så här på hemmaplan.

Så kom då, de som blev den sista konserten för egen del, Per Persson & Magnus Lindh (från Perssons Pack). De genomförde en koncentrerad & väldigt skön spelning där de flesta av hitsen fick plats. Det märktes på något vis att en ny skiva kommer i september & att de återigen har något att bevisa. Det är inte roligt att leva på gamla meriter hur länge som helst.

Nog kan man hoppas på en ny festival nästa år & jag vet en artist som skulle passa in i hela detta koncept, en slags önskebokning på stora scenen Stefan Sundström med band & så solo på efterfesten.

Då lovar jag att hålla mig feberfri.

// Patric