söndag, augusti 28, 2005

Vinylskivor luktar mumma

Jag har precis köpt mig ett torp tillsammans med min fru. Det ligger långt bort hemifrån Göteborg uppe i de Gävleborgska skogarna. Ett gammalt torp från 30-talet med två kakelugnar och en fin gammal vedspis. Platsen är mitt ute i ingenstans, en plats som en stressad storstadsbo som mig själv behöver. När vi bestämt oss för köpet och skrivit alla papper så började alla storslagna planer att ta form. Min fru började komma med färgförslag och idéer på hur man kan göra om och fixa till.Min enda idé är en gammal LP-spelare och på nytt igen ge liv åt alla mina LP-skivor. Ett gammalt hus kräver gammalt ljud. Jag började genast bläddra i min skivsamling och hittade så mycket gott att jag antagligen kommer att ta mitt pick och pack och flytta ut till torpet för att där leva på vinylmusik allena. Knastret, hacken och det ”jobbiga” i att behöva vända sida känns som drömmen om det alternativa livet vår tids människor så väl behöver.

// Patric

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj ett torp. Mysigt! Kan tänka mig att M. planerar för fullt nu. Det där med LP-spelare + skivor låter bra. Kanske kan jag få komma och hälsa på och spela skivorna?

8:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home