måndag, augusti 22, 2005

Frizon & Tomas Andersson Wij


Bloggen lever, hurra hurra. Efter ett par veckor av bortavaro så är det dags att ta tag i detta igen. Den första av dessa två vckor tillbringade jag personligen på en kristen ungdomsfestival som heter Frizon. Där samlas 3500 ungdomar för att lyssna på musik & studera Bibeln & ragga & allt vad ungdomar gör. Själv medverkade jag som predikant & talade på söndagens förmiddagsmöte för en fullsatt lada (gudstjänsterna hålls i ladan som rymmer 3000 personer). Jag talade om att Jesus skall komma tillbaka & att det inte är något som behöver skrämma oss.

Sedan var det musik också. Allt ifrån norska dödsrockarna Extol till skånska reaggegungarna Svenska Akademien och amerikanska tugummipoparna Superchick. Men roligast av allt tyckte jag att för första gången få se Tomas Andersson Wij. Ensam med sin gittar trollband han oss alla mitt i bruset på festivalen. Hans sånger har en inneboende kraft som gör att de inte behöver ljudnivån för att höras. Få svenskar har en så vass penna på Tomas. Man tror på vad han sjunger & den gåvan är det få som har. Han spelade givetvis sina örhängen men också 5 låtar från den kommande skivan & jag kan säga att dessa lovade gott. Jag ser redan fram emot den 5 oktober då skivan når allmänheten.
// Patric

Etiketter:

4 Comments:

Blogger - said...

Men när, mer exakt, ska Jesus göra denna bejublade drömcomeback?

3:50 em  
Anonymous Anonym said...

Tja, det är väl ingen som vet (inte ens änglarna vet dagen & stunden enligt Bibeln). Att det skall ske är väl däremot klart. (det vill säga om man tror på att Bibeln ger oss korrekt information.)

// Patric

9:59 em  
Anonymous Anonym said...

Jag såg och hörde Andersson Wij för flera år sedan (när jag fyllde år till råga på allt). Minns det hela som en rolig och trevlig kväll, med bra musik!

9:02 em  
Anonymous Anonym said...

Här finns ett samtalsforum kring TAW:

http://forumtaw.link.se

Kolla gärna in det!

/Mvh: Magnus

9:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home