onsdag, augusti 23, 2006

Popkommentar 27: Ebba Forsberg: True Love



Jag borde ha lärt mig vid det här laget.
Jag borde ha förstått att jag skall lyssna på råd från rätt personer.
Lennart Persson har under några år tjatat om denna tjej. Själv känner jag henne mest som en i gänget kring Traste Lindéns Kvintett.
Lennart har tjatat om känslan & soulen & melodierna. Ja egentligen mest om känslan.
Jag har läst men aldrig riktigt trott på det han skrivit, varför det nu varit så.
Så stötte jag på Ebba Forsbergs True Love från 2001 & blev golvad.
Totalt!
Någon har jämfört henne med Aimee Mann & den jämförelsen är nog inte helt tokig även om den smickrar Aimee Mann.
Första låten på skivan Walk Alone är i det närmaste fullkomlig.

Stora ord om en olyckligt förbisedd dam. Mitt råd till dig, lyssna på Lennarts råd.'

// Patric

Etiketter: