måndag, augusti 14, 2006

Tomas Denver Jonsson

Hur har jag kunnat missa detta?

I och för sig är det inte konstigt med tanke på hur mycket musik som görs nu för tiden. Varenda liten kotte med en gittar & en dator kan göra musik med ljudmässigt hög kvalitet.

Men jag menar så här, hur har jag kunnat missa detta.

Som jag skrev i bloggen några dagar innan Frizon så var Denver en av akterna som jag såg fram emot, i hans falla mest bara på andras rekommendationer. Men idag kan jag bara säga, tack för det. Tomas Denver Jonsson gjorde stort intryck på mig. Tafatt, fumlig & med en röst som en svensk Gram Parson. Intrycket man får av den lilla mannen med de stora glasögonen är ett högst osäkert intryck, ända till dess att han börjar att sjunga. Vilken röst, vilka låtar, vilken beröring i mitt hjärta.

Jag gick raka vägen fram till Tomas direkt efter konserten & sade att det var helt fantastiskt & att jag hörde Gram Parson i hans röst. Sedan raak vägen till shoppen för att köpa skivan. En skiva som jag när jag kommer hem ser att Lennart Persson gett 4 getingar i expressen & jämför honom med de största. Rätt så Lennart & nu skall jag gå & fördjupa mig i hans texter som blöand annat handlar om Grums biograf.

Bara en sån sak!

// Patric

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Underbar kommentar till den lille Denver Jonssson med den stora rösten., Gram Parsons är inget dåligt betyg!
Grums ryser av välbehag..åtminstone de 20 personer som kanske känne rtill "förlagan"......
Lasse som tyckte din medverkan på Frizon var engagerat ,djupt och gränsöverskridande därför att Din erfarenhet av gräns var närvarande!

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

hi son-in-law (varför kallar man det "laglig son" förresten, vore bättre med son-in-love, eller hur, eftersom jag vet hur mycket du älskar min dotter...*ler*)

nytt namn, ny musik - lyssna på rachel bishop på myspace! vore också spännande att höra vad du tycker om charlie persson och mathias på samma sida!
m-i-l (mother-in-law)

12:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home