måndag, maj 21, 2007

Popkommentar 40: Billie the Vision and the Dancers


Det är bara att hänfört konstatera att gubben fullständigt tappat kollen.

Att dessa funnits sedan 2004 & nu släppt sin tredje skiva gör att jag längtar tillbaka till tiden som glad student på Göteborgs universitet. Där & då missade jag inget av vikt när det gällde musik. (Typ, tyckte jag då fast det givetvis är långt ifrån sanningen). Bille the Vision and the Dancers får mig att tänka lite grann på I´m From Barcelona.

Men jag tänker enormt mycket på studenter på sommarlov när jag hör musiken ifrån Billie the Vision and the Dancers.
Det är glatt!
Det är massor av text!
Det låter taffligt men enormt bra.

Det är sommarpop av finaste märke. Sedan droppas Desperate Housewifes, Seinfeld, Ola Salo, Kurt Cobain & The Pipettes i texterna.

Mest av allt tjatas det om Pablo (vem deet nu än är fick han ge namn åt förra skivan 2005; The World According To Pablo).

Bäst på skivan är den sprudlande & sprittande "My Love" och duetten "Overdosing with you" tillsammans med Hello Saferide som handlar om att överdosera på teveserier.

Jag är glad att sommaren 2007 får tillbrigas tillsammans med Billie.

// Patric

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

super! då vet jag vad jag ska lyssna på i sommar. Bra blogg föresten, patric.

8:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home