fredag, maj 04, 2007

Sen artistdebut 1: Granny K


Tänk att nedkomster kan vara så långdragna. För snart två år sedan påbörjade jag och min kära sambo ett litet musikaliskt äventyr. Vi lyssnade igenom sånt material som vi gillade när vi var yngre(unga ?) Sånt material som buntades ihop och mer eller mindre slogs ihjäl av plakatbärare för det ansågs inte vara riktigt riktigt korrekt... Så kunde det gå när musikrörelsen marscherade in i en musikalisk återvändsgränd. Anders F Rönnblom (fnys vilket romantiskt trams..och Pugh hade inte han gått och blivit alldeles för kommersiell och han tog ju inte ställning....ja så lät det alldeles för ofta.
Så vid en ålder av dryga 50+ debuterar nu Karin Forsling med alldeles färska tolkningar av några nästan bortglömda låtar från 1970-talet o c h så en från 1990-talets första skälvande år, en Perssons Packlåt så att min käre bloggbroder Patric får ståpäls för hela Hälsingland ...resten av året....
Drömde och Jag ser en eld som brinner är hämtade från enligt min mening den kanske bästa LP som gjorts i detta avlånga land Ramlösa Kvarn från 1972 med Anders F Rönnblom.
Resten av låtarna är : Vandrar i ett regn (Pugh) och en "bortglömd klassiker" den starkt Hendrixinfluerade Vaggvisa med Norrbottens JÄrn .från 1977. Vaggvisor och vakendrömmar kan du faktiskt köpa tycker då den ytterst medansvarige sambon till CD:n. Gå in på Grannyk.se eller kollahttp://www.myspace.com/grannykswe.
ps jag kommer förmodligen att ta upp vårt omslag som ett av de där man minns....snart bara för att retas lite...lasse-ständig-återfallsmusiker-bara -för att... upprepning är marknadsföring...ds

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Köp den!! En skiva som bara växer & växer ju mer man lyssnar...

"en lyssnare"

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Just nu väljer vi vilken låt att ha med på vårens blandskiva.

// Patric

8:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home