söndag, september 11, 2005

Sommarens succé blir höstens räddning




The Magic Numbers... det är med grälla färger jag skulle vilja beskriva dessa amerikaner. Våren 2005 kom ett par långhåriga syskonpar & började pocka på uppmärksamhet. De riktigt smög sig in i mitt medvetande. Jag började med att läsa en artikel i DN om några som kallades för vår tids Mamas and the Papas. Jag tyckte på beskrivningarna (fina popmelodier, stämsång) som om det var något för mig. I dessa nedladdningstider så bestämde jag mig för att gå emot strömmen så jag knallade ner till skivaffären & lyssnade på skivan. Efter den första låten visste jag att denna skiva skulle jag helt enkelt bara ha. Efter låt nummer två visste jag att det trots allt inte är ute med världen. Efter låt nummer tre kunde jag inte hålla mig längre, den här skivan var helt enkelt tvungen att bli min, jag ville äga på samma sätt som The Magic Numbers äger.

Sedan var sommaren räddad.

The Magic Numbers har sannerligen varit the soundtrack to my life & jag längtar så till kalla höstkvällar med en kopp te i handen & varm musik för själen. Just idag, på dagen 4 år sedan några religiösa galningar flög in med två plan i World Trade Center, behövs ingen annan musik i hela världen. The Magic Numbers är räddningen för hösttrötta själar.

// Patric

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ohoh jag ska ju se dem om mindre än en vecka. Det hade jag nästan glömt.

12:28 em  
Blogger CV said...

Syskonparen verkar vara rätt roliga också - och de verkar ha råg i ryggen. De vände och gick ut från ett stort pop-program för att programledaren var grisig.

7:31 em  
Blogger Lassepatric said...

På nåt sätt hörs den attityden i deras musik...

12:42 em  
Anonymous Anonym said...

och vi som lyckades sumpa biljetterna genom att inte ta ut dem i tid. snyft- det verkar vara ett magiskt band.något att räkna med på ett oväntat sätt.
lasse

10:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home