måndag, maj 28, 2007

Moderna Klassiker


Kan man höra på direkten när man stöter på en klassiker?

Jag skall svara på den frågan själv.

Nej! Det är alltid svårt att avgöra vilken skiva som växer & växer för att vara en tidlös vän i skivsamlingen. Vissa skivor tror man det om & så tappar de all kraft efter ett tag. Andra skivor har en tendens att utvecklas.

Men när det gäller The Tough Alliance och deras A New Chance så tror jag inte att jag om 10 år kommer att ångra mig. Den är makalös.

Jag tänker på Screamadelica, Happy Mondays, brittisk dansmusik och all den indie-pop jag älskade som 20-åring.

Årets i särklass bästa skiva & definitivt en klassiker. Göteborg regerar.

Inte bara med tanke på derbyt ikväll...som jag tyvärr får se på en sportbar nära huvudstaden. Men bättre det än inget.

// Patric

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej bloggbrother.
Kanske dags att lyssna på en modern klassiker redan nu i halvlek av 2007? Det blir makrillfest då förståss?
VI får väl se om vi når magiska nummer 10000 innan vi kör en jubileumskavalkad i sommar.....
från lasse
ps du har väl kollat in vår myspace.com/grannykswe sida? Vi är snart upp i 9000 lyssningar! Så nu är det konkurrens ....vi får väl ösa på lite ds

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

Typiskt med en stor dommartabbe. Blåvitt förtjänade inte segern men de brukar ha tur med rättsskiparna i alla derbyn. En fin historisk tradition. // Patric

7:36 fm  
Blogger Joakim said...

kan bara hålla med. riktigt bra. det är roligt med ny musik som också låter ny men där de historiska rötterna är så tydliga...från lilla london var det. det hörs. // joakim

11:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home