torsdag, september 20, 2007

Tacksam X 2

I helgen kom goda vänner på besök. Med sig hade de ett litet paket med ett fantastiskt innehåll, Ulf Sturesons senaste cd ”Beroende”. Det är en av dessa skivor som får hela livet att rusa genom skallen på 35 minuter. Melodierna är omedelbar, vacker pop, produktionen är rå och lite metallisk. Men framförallt är det texterna som fångar uppmärksamheten. I mitt huvud fastnar rader som:

Dom säger att du är beroende av spriten,
Jag skulle vilja säga att du satt i skiten
Ända från början, från första början.

Titelspåret är en hudlös, vacker och osentimental beskrivning av ett trasigt liv. Såna som de flesta av oss lever.

Tack!

Bara några dagar senare kommer en ny present. Min kära bror bokade biljetter till Leslie Feist den 2 oktober på Cirkus. Först fick jag hennes platta som en försenad julklapp, sen konserten som en för tidig födelsedagspresent. Hon har gjort en av årets bästa album, så jag ser verkligen fram emot att få se henne live.

Tack!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är den bra...

// Patric

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

jag vetefan om jag tycker att ni skriver så otroligt bra..

7:41 fm  
Blogger Joakim said...

1. Till Patric: ja, den är bra

2. Till anonym: då är det är ju tur att det både är valfritt och gratis att läsa på popbloggen, du kan ju välja att ägna din tid åt annat.

11:32 fm  
Anonymous Anonym said...

då ses vi på feist!

2:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home