fredag, september 16, 2005

Hösten är musikens gyllene årstid

Jag var inne på det i mitt lilla inlägg om The Magic Numbers men vill betona det ytterligare. Nu är hösten här. När jag var yngre och en glad hårdrockare med betoning på glamrock (Posion, White Lion, Mötley Crue och sånt) så ansåg jag alltid, och lär högljutt omgivningen få reda på det också, att sommaren var musikens gyllene årstid. I en viss bemärkelse är det väl så också, det är på sommaren som alla festivaler och ambulerande turnépaket och folkparksartister har gyllene dagar. Semestern som för vår del ofta handlar om många mil i bil innehåller massor av musik. Men trots detta.

Så vill jag utropa hösten som musikens gyllene årstid.
En varm kopp te, en egen gjord mums mums & någon mumsig musik på stereon. Det är livet när det är som allra allra bäst.

Etiketter: