lördag, september 24, 2005

Torpet, livet & vinylen


Jag tänkte bjuda på lite bilder ifrån min återpptäckta fascination av gammal vinyl. Jag vet att jag tjatat om detta lite grann (eller väldigt mycket) men här ser ni mig i alla fall i full lyssningsfart på torpet. Där upptäckte jag till min fasa att U2 var riktigt bra. Jag lyssnade på Joshua Tree gång på gång och insåg till min fasa (se Popkommentar nr 1) att detta var en bra skiva i sin helhet. Förlåt Bono och ni andra. Sedan kan jag avslöja att hårdrock aldrig låter så bra som på äkta vinyl.

// Patric

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Patrik
Du förmedlar verkligen glädjen med att packa upp kartonger fyllda med vinyl. Mina kartonger med vinyl står fortfarande kvar i vardagsrummet och tigger om att bli upppackade, spelade och raspigt avlyssnade....
Lasse

7:02 em  
Anonymous Anonym said...

TillLasse
...du är 20 år äldre än Patrik osså har du fortfarande inte lyckats packa upp din längtan. Synd.
Kanske lite ovuxet också, men det har du nog aldrig velat vara ändå.

Lyssnar just nu på Timbuktu. Vilken lattjo musik! Sällan musik förmedlar en sådan där lattjokänsla nuförtiden.
Vad hände med den svenska musiken på er sida? Verkar inte finnas så mycket på den fronten.
(Lasse:)Anledningen till att Kent sjunger otydligt är för man ska köpa deras skivor o studera deras texter. Vägen till deras framgång har varit smartsmartsmart och uträknande från start.
Nu ska jag som äkta student, käka nudlar.
Ha det gött, många kramar Nora
Ps. Torpet ser supermysigt ut! Kommer upp när jag lyckats köpa mig en bil. En mustang blir väl bra..?

1:17 em  
Blogger Unknown said...

jag tycker också torpet ser mysigt ut! Jag kommer vid tillfälle fast jag inte äger någon bil...

Kul med alla LP-skivor.

10:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home