lördag, augusti 01, 2009

Skandinaviens enda folkrockfestival ...snart!


Jag har svårt att koncentrera mig i dessa dagar. För andra året genomför jag tillsammans med min sambo Karin Forsling - Granny K herself en festival. Förra året var det "lek". I år leker vi allvar! Vi upptäckte att det fanns ingen renodlad folkrockfestival på kartan ifjol. Iår genomför vi Folk&Rock med artister från våra samtliga nordiska grannländer kryddat med ett franskt band, Sincerity. Och allt detta sker i en liten ort som gud nästan glömde när den berömda grillen la ner i Segmon för nästan 15 år sedan. Nästan ingen trodde på idéen i fjol. Iår tror nästan inte vi på vad som håller på att ske. Många vill hit och medverka...och vi har dessvärre inte plats för alla fantastiska band/artister som finns därute utanför nätet..."...långt därute där stjärnorna blinkar och ler..." som han sjunger min huspoet Anders F Rönnblom ( som förresten kommer för andra året i rad till Segmon. Succé förra året och en publik kommentar till den "bokningsskandal" att ingen haft Anders som artist sedan 1982 i Värmland! Vi var såklart glada.Stolta. Och iår kör vi igen. 35 akter. Tre dagar.Och Anders F återvänder med sin Skördevisa...
Och Du - Vi ses i Segmon
tycker Lasse Folk Blogger